HNCoach

Önce ruha sonra bedene önem veren Sertifikalı Sağlık ve Beslenme Koçu. Bütünsel yaşam ve Fonksiyonel beslenme ile hayata farklı bir yaklaşım.


21 Mayıs 2017 Pazar

FISTIK EZMELİ KAKAOLU YULAF KURABİYE


Herkese selam! Canı tatlı çekip ne yese diye düşünenlerle aynı duyguları paylaştığım bir gün bu pişmeyen kurabiyelerden yaptım ve sonuç sürekli yedirten şekersiz bir tatlı halini aldı :) Yulaf iyi bir lif kaynağı, glütensiz olanından satın alırsanız çok daha iyi.. Fıstık ezmesini ben kendim yapıyorum. İçinde bulunan şeker ise hindistan cevizi şekeri, yani hindistan cevizinin meyve çiçeğinden elde edilen düşük glisemik indeksli katkısız doğal bir şeker. Kakao olarak; tatlandırılmamış ve ham olmasına dikkat edin.Zaten marketlerden kakao olarak satın alınan tüm kakaolar birer çöp. Hepsi kakao çekirdeğinin işlenmiş,rafine edilmiş ve hiç bir besin değeri bulundurmayan artıkları ne yazık ki. Bu konulara daha detaylı değinmek üzere deyip tarife geçiyorum ;



Not*: Tüm tarifleri ölçü kaşığı ölçüleri üzerinden veriyorum. İsabetli sonuçlar için mutlaka ölçü kaşıklarını edinin, 
Malzemeler
1/2 cup (113 gr) tuzsuz tereyağ
2 cup hindistan cevizi şekeri ( 200 gr/ tepeleme olarak doldurmayın )
1/2 cup badem sütü (120 ml)
4 yk ham kakao
1/2 cup (135 gr) ev yapımı fıstık ezmesi
3 cup (265 gr) yulaf ezmesi

Yapılışı
Yağ,şeker,kakao ve sütü beraber geniş bir sos tavasında ısıtın.Kaynamaya başlayınca karıştırmadan 1 dk. ocağın üzerinde bekletin.Ocaktan alıp içine fıstık ezmesini ekleyin eriyinceye kadar karıştırın.Eridikten sonra yulaf ezmesini ilave edin, yulafa karışımı iyice yedirin. Yağlı kağıt serilmiş tercih ettiğiniz tepsi üzerine kaşık yardımıyla kurabiyeleri yuvarlak olarak dizin.30 dk dondurucuya bırakın. Çıkardıktan sonra aralıklarla ağzınıza yuvarlayın :)) çünkü tadı bağımlılık yapıyor.Formu için buzdolabında muhafaza edin.

  Afiyet olsun !

*Yaptığınız tarifleri instagram'da #econuntarifi hashtagiyle paylaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok: