HNCoach

Önce ruha sonra bedene önem veren Sertifikalı Sağlık ve Beslenme Koçu. Bütünsel yaşam ve Fonksiyonel beslenme ile hayata farklı bir yaklaşım.


22 Kasım 2017 Çarşamba

HURMA DOLGULU RAW BİTTER TOPLAR



En çok istenen şey ne yediğini bilerek hazırladığın zararsız atıştırmalıklar olsa gerek.Dolapta uzun süre bulundurabileceğiniz, ısırık alınca kendinizden geçeceğiniz bir tarif yazacağım bugün.

Ne yediğinizi bilmeniz sağlıklı atıştırmalıklar için çok önemli.Rafine şekerden tamamen arınmak için seçeceğiniz bitter çikolata bu noktada titizlikle seçilmeli.Keza hurmanın da şekerlendirilmemiş olması gerekli.Hurma dolguları düşünürken ona tahinin çok yakışacağını düşündüm ve beni hiç yanıltmadı.Hurmayı fazla koyacaksanız tahinin de fazla olması gerektiğini unutmayın.Ben bu tarifi oluştururken ölçüleri düşük tuttum çünkü kendimi biliyorum.Bu tarz tatlıları canım nadir çekiyor belki çikolata düşkünlüğümün az oluşundan.Bu yüzden de tüketimi için malzemeyi fazla koymuyorum.
Yerken mutlu olacağınız iyi yağ ve lif alacağınız sağlıklı tatlı tarifine geçiyorum artık ! :)









7 adet top / 2 hafta buzdolabında muhafaza edilebilir


Malzemeler
  • 9 adet Medjool hurma, 15 dk kaynar suda bekletilmiş-çekirdekleri çıkarılmış
  • 1 YK-15 gr. organik tahin
  • 70 gr. en az %82 bitter çikolata
  • 1 ÇK-5 gr. hindistancevizi yağı

Yapılışı
  • Hurmaları robotta hamur kıvamına gelene kadar çalıştırın
  • Hamur kıvamına gelmiş hurmanın içine tahini ilave edin tekrar robotu çalıştırın
  • Karışım iyice karıştıktan sonra yağlı kağıt serili tabana hurmaları top formunda yuvarlayıp dizin
  • Buzlukta yarım saat dondurun
  • Buzluktan hurmaları çıkarmaya yakın çikolataları benmari usulü eritin
  • Eriyen çikolataya hindistancevizi yağını ilave edin
  • Hurma toplara kürdan batırın
  • Kürdan yardımıyla topları çikolataya batırın ve hemen tabana yerleştirin
  • Tekrar buzluğa donmaya bırakın
#econuntarifi
Instagram : @ecomemories  tık tık

⇢⇢⇢ Sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın ❤☺

Hiç yorum yok: