HNCoach

Önce ruha sonra bedene önem veren Sertifikalı Sağlık ve Beslenme Koçu. Bütünsel yaşam ve Fonksiyonel beslenme ile hayata farklı bir yaklaşım.


7 Nisan 2016 Perşembe

Glutensiz- Şekersiz Brownie kek

Merhabaa! Belli süredir vücuduma ve beynime iyi bakmaya çalıştığımdan değişik tarifler deniyorum.Glutenden uzak durmaya başladım.Bunun için çölyak hastası olmaya gerek yok.Dünyanın bu konuda bilinçlenmesi ve gluten-free ürün çeşidinin artması ve marketlerin açılması için can atıyorum esasen.Gluten-free ürün güvenirliliği de ayrı mesele onu başka bir postumda yazacağım.Gelelim kekimize.Çok tatlı meraklısı değilim,olmasa da olurdu benim için.. Bunun dışında çikolataya hiç düşkünlüğüm yok hatta bitter çikolata bile tüylerimi diken diken ederdi. Her ne olduysa yazacağım tarif bende inanılmaz bir tutku oluşturdu.Hem bitter çikolataya olan sevgim hem de damak zevkimin tatlıya olan bakış açısı bir anda değişti. Çay ya da kahve ile mükemmel bir uyum sağladı.Damakta bıraktığı leziz kakaodan bahsetmiyorum bile. Lafı çok uzatmadan tarife geçeyim ;

                             
Snapchatten takip için: ecomemories , ekleyebilirsiniz :)

                                                              3 Yumurta
                                                      1 su brd. glutensiz un
                               1 paket tatlandırılmamış kakao ya da Dr.Öetker'in Dark kakaosu 
                                           Yarım su brd. pekmez (ben keçiboynuzu kullandım)
                                        1/2 tk. karbonat /(dr.öetker kabartma tozu glutensizdir)
                                        1 tk. vanilya özütü /(dr.öetker şekerli vanilin glutensizdir)
                                        1/2 çay brd.hindistan cevizi yoksa soğuk sıkma zeytinyağı 
                                        1/2 çay brd. ceviz içi

  • Kuru ve sıvı karışımları ayrı kaplarda karıştırdıktan sonra birbirlerine karıştırarak homojen hale getirin.En son cevizleri ekleyin, yağlı kağıt serdiğiniz ya da hafif yağlayıp un serptiğiniz kalıpta 180c 25 dk pişirin.                                                                                                                                                                        Afiyet olsun ! 



          
hmmmmm :)



Hiç yorum yok: